A tanösvény komplex, interdiszciplináris ismeretszerzési eszköz

Emberi kultúránk ezer szállal kapcsolódik a növényvilághoz (étel-ital, ruházat, bútorzat, dekoráció, rekreáció), vagy kimondottan a virágokhoz (ablakládától a menyasszonyi csokorig, a virágcsendéletekig, az aromaterápiáig). Nem annyira köztudott, hogy milyen sokat köszönhetünk a beporzó állatoknak, trópusokon madaraknak és denevéreknek is, idehaza elsősorban rovaroknak (ételeink-italaink mintegy egyharmada, termesztett növényeink négyötöde igényli vagy meghálálja a beporzók közreműködését). Valójában már a virágok sokféleségét és színpompáját is annak köszönhetjük, hogy az evolúciójuk több mint száz millió év alatt a beporzókkal együtt, egymástól függően fejlődve és változva zajlott.

A történelmi és helytörténeti ismeretek, művészeti utalások, a történelemtanárokon túl, azoknak a pedagógusoknak jelenthetnek segítséget, akik arra törekednek, hogy a tantárgyukat ne elszigetelt ismeretanyagként, hanem más tantárgyakkal komplex módon összefüggő anyagként mutassák be. Ebből következően a Beporzó tanösvény ismeretanyaga – ami önmagában is letölthető a https://zold.hegyvidek.hu/mehbarat-halozat/beporzo-vandortanosveny/allomasok linkről – jól felhasználható projekt rendszerű oktatáshoz is.