Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Feladatszerű alkalmazás az iskolában, gamifikáció

A játékosítás folyamatába is kiválóan bevonható a tanösvény.

Minden állomásához tartozik egy-egy feladat, amely csak azok számára elérhető, akik felkeresik a helyszíneket, és ott beolvassák a QR kódot. (Tehát a honlap meglátogatása nem elegendő.) A feladatok megoldása és ellenőrzése után a megoldók kis jutalmat kapnak (például egy rövid videót a feladatban szereplő rovarról).

Ezen túl Szóvadászat játékunk keretében a helyes megfejtőknek egy-egy szót is ad a rendszer. Ennek megismerésével a tanuló igazolhatja a feladat elvégzését. Adhatunk a pontozási rendszerünkben ezekért a szavakért külön-külön pontokat. Bónuszt ajánlhatunk azoknak, akik az összegyűjtött szavakból egy közismert Petőfi versrészletet össze tudnak állítani. Ez néhány szó után várhatóan megtörténik. (Természetesen ez elterjedhet a tanulók között…)

Ha valaki az első 12 állomást „teljesíti”, a 13 szavas versrészlet hiányzó szavát beküldheti a zoldpont@hegyvidek.hu email címre.