Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Illegális hulladéklerakás

Illegális hulladékkal kacsolatos ügyintézés és bejelentés

Kedves Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy azon bejelentések, melyek nem tartoznak Önkormányzatunk hatáskörébe, a 2021. március 16-án hatályba lépett, a hulladékgazdálkodási hatóság kijelöléséről szóló 124/2021. (III. 12.) Korm. rendelet 1 § (1) bekezdés a.) pontja és (2) bekezdése értelmében továbbításra kerülnek a Budapesten és Pest megyében hulladékgazdálkodási ügyekben eljáró közigazgatási hatóság, a Pest Megyei Kormányhivatal Hulladékgazdálkodási Osztályának részére.

Bejelentését közvetlenül a Főosztály részére az alábbi elérhetőségeken vagy a Hulladékradar alkalmazás használatával is megteheti.

Elérhetőségük: Pest Vármegyei Kormányhivatal
Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály
Hulladékgazdálkodási Osztály
Telefon: (1) 776-6280
E-mail:
Cím:
zoldhatosag@pest.gov.hu
1016 Budapest, Mészáros u. 58/A

A továbbított vagy a közvetlenül elküldött beadványt a PMKH Hulladékgazdálkodási Osztálya dolgozza fel. Ügyintézési határidő: teljes eljárásban 60 nap, sommás eljárásban 8 nap. A határidőbe nem számít bele az eljárás felfüggesztésének időtartama.

Az eljárás során az írásos beadványban foglaltak kivizsgálása helyszíni szemle keretében történik.

A hulladék és/vagy az ingatlan tulajdonosa a hulladék elszállítására kötelezhető.

Az írásos beadvány tartalmi elemei:

  • a bejelentés tárgya,
  • pontos helyszín,
  • az érintett ingatlan,
  • a bejelentő neve és elérhetőségei.


Amennyiben vélhetően önkormányzati területen tapasztal illegális hulladékot, azt közvetlenül önkormányzatunk részére legyen szíves megküldeni a zoldpont@hegyvidek.hu címre, hogy mielőbb intézkedni tudjunk az ügyben.